5 voordelen van online marketing voor kleine bedrijven

Het internet heeft de manier waarop bedrijven hun klanten kunnen aantrekken radicaal veranderd. Voordien waren zij gedwongen grote sommen geld uit te geven om reclame te maken in traditionele media zoals TV, radio, kranten, tijdschriften, billboards en pamfletten. Dat waren praktisch de enige manieren waarop iemand het aanbod van een product of dienst kon ontdekken.

Vandaag de dag worden mensen echter blootgesteld aan veel meer media opties, producten en informatiekanalen. Tegelijkertijd zijn zij steeds beter in staat invasieve of irrelevante reclame te negeren.

Dit heeft elke advertentie echt effectief alleen wanneer het genereert echte waarde voor zijn publiek, die relevant, accuraat en gebaseerd op toestemming. Online marketing heeft een aantal functies die hierbij helpen, waardoor een hoog rendement op de investering mogelijk wordt. Kijk eens wat deze functies zijn!

  1. Is meetbaar

Met online marketing kunnen wij de resultaten van elke campagne in detail meten en weten wij wat werkt en wat niet. Zo kunnen wij blijven investeren in de acties die het beste rendement opleveren.

Je kunt gemakkelijk de ROI (Return on Investment) en CAC (Customer Acquisition Cost) berekenen en deze gegevens gebruiken om je te helpen beslissingen te nemen.

Metrics geven belangrijke informatie over de gezondheid van jouw bedrijf. Hun monitoring verbetert de marketing prestaties, genereert meer verkoop en verhoogt de klantentevredenheid.

2. Maakt segmentatie mogelijk
Het scheiden van Leads op basis van hun interesse en van daaruit acties bevorderen met een veel grotere focus is het tweede differentieel van Online marketing. We noemen dit segmentatie.

Op die manier hebben we alleen contact met het publiek dat nieuwsgierig is naar wat we te bieden hebben. Dit kenmerk maakt Digitale Marketing tot een veel minder opdringerige en meer accurate strategie dan de traditionele.

3. Laat vrije aantrekking toe
Of het nu via organische Google-zoekopdrachten, e-mail, advertenties of sociale netwerken is, potentiële klanten worden steeds meer aangetrokken tot de website van uw bedrijf, waardoor de kans op verkoop toeneemt.

Dit kan allemaal gratis. Met content marketing acties en strategieën, kunt je ervoor zorgen dat mensen je vinden tegen een zeer lage kostprijs.

4. Publiek genereren

De productie van relevante inhoud maakt het mogelijk om een basis op te bouwen, zoals geregistreerde e-mails, blog abonnees, volgers van sociale netwerken, enz.

Na verloop van tijd worden deze contacten een belangrijke marketing troef voor het bedrijf. Meer dan klanten op een enkel moment, worden zij het publiek van jouw bedrijf.

5. Het heeft een grote kosten-batenverhouding voor kleine bedrijven
De combinatie van de vier voorgaande kenmerken zorgt ervoor dat digital marketing zelfs met lage budgetten goede resultaten oplevert.

Door de inzet van middelen te combineren met slimme ideeën en goede hulpmiddelen, heeft de investering in het internet veel meer rendement in vergelijking met de traditionele media.